zaterdag 31 maart 2012

Lammetjes update

Even een update van het wel en wee van de lammetjes. Inmiddels heb ik er VIJF!! Hoewel ik ze allemaal lief vind, is de bonte mijn favoriet. Soms heb je dat met dieren. Ze kijken mij aan, ik kijk hen aan en er is een klik. Zo ook met dit bruine ventje. Heel lief en heel rustig. Maar met z'n vijven maken ze er af en toe een dolle boel van. Ze zitten elkaar achterna en maken gekke bokkensprongen. Een genot om te zien. De groei verloopt voorspoedig. Alle vijf (vier kereltjes en een meisje) zijn inmiddels mooi rond en drinken goed van de melk en eten van de brokjes, kuil en het gras. 

Ik zeg het er eerlijk bij dat het doodvermoeiend is, maar het is zeker de moeite waard voor ons om onderdak te verlenen aan flesselammetjes (ook wel woutertjes genoemd).





2 opmerkingen:

  1. Oh wat een prachtig gezicht. Dat is echt genieten als je dat stel om je heen hebt en voor mag zorgen.
    Fijn weekend, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi!
    Wat ziet het er vredig uit, vooral op de laatste foto. Het lijkt me zeker bijzonder, ondanks het bewerkelijke ervan, om voor deze lieverdjes te mogen zorgen.
    Je favoriete is wel heel grappig om te zien.

    Ik blader nog even door je hele maand maart...
    Fijne zondag, en bedankt voor jouw bezoekjes aan mij! Ja, het begint eindelijk meer lente te worden. Een periode in maart was het te warm voor de tijd van het jaar. Maar nu zet de Lente langzaam maar zeker in!

    BeantwoordenVerwijderen