donderdag 16 februari 2012

Phoenix

Onze dieren heb ik in het kort al even voorgesteld. Maar sommige dieren hebben nu eenmaal een verhaal. Daarom lijkt het mij leuk om het verhaal dat bij ze hoort te vertellen. Te beginnen met onze eerste hond,
Phoenix.

Ik kreeg haar in 1999 van mijn man toen ik nog in Utrecht woonde. Wij woonden toen nog niet samen. Phoenix is dus het opvoedingsproduct van een zgn. 'eenoudergezin'.

Het was bij de kennismaking bij de fokker gelijk duidelijk dat dit ongetwijfeld het stoutste hondje uit het nest was. 
Al dat lieve leek wel aardig, maar niet voor mij. Ik wilde een hond met PIT. Nou, dat heb ik geweten! Mijn hemel! Ok, ze luisterde buiten en tijdens de puppycursus echt fantastisch en het was niemand aan het verstand te brengen dat ze thuis echt hopeloos was. Terwijl ze me aankeek, vrat ze het vloerkleed aan, ze knaagde de vloertegels uit de badkamer, de matrasbeschermer trok ze door de lattenbodem van het bed heen en ze schreeuwde moord en brand als ze een correctie kreeg (alsof ik haar mishandelde). Ik was soms ten einde raad. Maar gelukkig, het is allemaal goed gekomen. Phoenix is een geweldige, intelligente (zeggen alle ouders dat ook niet van hun kinderen???) lieve hond. Ze heeft Bennu heel goed opgevoed en ze heeft zich als een moeder over Oscar ontfermd.
Ze is een echt maatje!

3 opmerkingen:

  1. Leuk om kennis te maken met de huisdieren. Ik ben verliefd op Phoenix en Bennu wat een lieverds.
    De katten hebben al heel wat beleefd. Ze boften maar dat ze bij jullie terechtkwamen. Zo zielig die verhalen.
    Een mooi kwartet is het bij elkaar.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Willy,
    Ja, het is een geweldig stel bij elkaar. En het is opmerkelijk, regelmatig hebben we hier asielzoekers op vier pootjes gevonden.
    Ze weten blijkbaar precies bij wie ze moeten zijn ;-)

    Hartelijke groet,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Phoenix is een toppertje!

    Liefs,

    Cecilia

    BeantwoordenVerwijderen